Pameran & Kempen Daftar Ahli Perpustakaan @ Rimba Mas

 Sambutan Hari Belia Negara Peringkat Negeri Perlis 2012 dan Karnival Astro Fiesta 1 Malaysia 1 Felda sempena Sambutan Hari Keputeraan D.Y.M.M Tuanku Raja Perlis ke-69 telah diadakan pada 18 hingga 20 Mei 2012 di Felda Rimba Mas, Padang Besar Perlis. Pelbagai acara dijalankan disediakan seperti ceramah agama oleh Prof. Mohd Izie Hj. Ali, Wayang Pacak, derma darah, senamrobik, Perlis MTB Challenge 2012, Pertandingan futsal, bola sepak, bola jaring, walking for heart, persembahan waja diri, Konsert Astro Fiesta Mesta Belia 1 Malaysia 1 Felda dan sebagainya.
Acara ini dihadiri oleh D.Y.T.M Raja Muda Perlis dan D.Y.T.M Raja Puan Muda Perlis seawal jam 8.30 pagi dan seterusnya melancarkan Perlis MTB Challenge 2012. Baginda berdua juga turut mencemar duli untuk menyertai aktiviti senam robik 1 Malaysia dan Walking For Heart bersama penduduk kampung dan peserta belia yang lain. Pada jam 10.00 pagi, baginda bersama pemimpin yang lain menikmati jamuan teh. Baginda berdua merupakan mesra rakyat apabila sudi melayan karenah penduduk kampung, beramah mesra, sudi bergambar bersama walaupun cuaca panas pada hari tersebut.
Pada 19 Mei 2012, jam 8.30 malam turut diadakan Majlis Pelancaran  Sambutan Hari Belia Negara Peringkat Negeri Perlis 2012 dan Konsert Astro Fiesta Mesra Belia 1 Malaysia 1 Felda. Antara artis yang mengadakan persembahan adalah Lan Typewriter, kumpulan Jinbara, Yazer serta beberapa artis astro yang lain.
Perpustakaan Awam Negeri Perlis di bawah Skuad Promosi Perpustakaan telah dijemput mengadakan pameran serta kempen daftar ahli perpustakaan. Sambutan yang diberikan oleh penduduk setempat untuk menjadi ahli perpustakaan amat menggalakkan. Selain itu, mereka turut meluangkan masa berada di khemah perpustakaan untuk membaca buku yang disediakan oleh pihak perpustakaan.


No comments: