Kempen Daftar Ahli Perpustakaan @ Sekolah Kebangsaan Long Boh

Perpustakaan Awam Negeri Perlis di bawah Skuad Promosi PNM Perlis dengan kerjasama Perpustakaan Desa Alor Redis serta I-Play Toy Kuala Perlis telah mengadakan Pameran dan Kempen Daftar Ahli Perpustakaan di Sekolah Kebangsaan Long Boh pada 15 Mei 2012 (Selasa), 8.00 pagi. Pelbagai aktiviti disediakan untuk pelajar seperti pameran rangkakain perpustakaan, pameran aktiviti dan iplay toy library, permainan dam gergasi, jualan buku dan sebagainya.

Turut diadakan taklimat daftar ahli daripada penyelia perpustakaan, membaca bersama serta tayangan video korporat perpustakaan kepada para pelajar. Selain itu, tayangan pendidikan serta kuiz turut diadakan. Atas permintaan dari guru, para pelajar pra sekolah turut tidak ketinggalan mengadakan aktiviti yang dijalankan oleh I-Play Toy Kuala Perlis. 

Tujuan diadakan kempen daftar ahli ke sekolah-sekolah adalah untuk menggalakkan pelajar menjadi ahli perpustakaan, mempromosikan perkhidmatan perpustakaan kepada pelajar dan guru dan mendedahkan kepada pelajar betapa pentingnya menimba ilmu dengan membaca dan hubung kait antara perpustakaan dan menimba ilmu.



No comments: