Pesta Buku Perlis : Pertandingan Pakaian Beragam 1 Malaysia

Seramai 15 orang kanak-kanak yg berumur di antara 4-6 tahun telah mengambil bahagian di dalam Pertandingan Pakaian Beragam  yang bertemakan 1Malaysia. Sambutan meriah daripada ibu bapa dan para peserta amat menggalakan dengan persediaan pakaian dan musik iringan yang disediakan sendiri oleh ibubapa. Pelbagai jenis pakaian tradisional yang mewakili kaum di Malaysia telah di gayakan oleh para peserta seperti pakaian tradisional kaum melayu, cina, india, etnik Sabah dan Sarawak.

      Pertandingan bermula pada pukul 3.30 petang dan berakhir pada pukul 5.00 petang. Pertandingan ini telah di adili oleh puan Hayati binti Othman dan puan Norhafizah binti Abdullah. Semua hadiah bagi pertandingan ini telah di sampaikan oleh Pn. Machita binti Othman.

      Pemenang tempat pertama telah dimenangi oleh Mok Men Kei yg mewakili PC Kuala Perlis. Adik Mok Men Kei telah memperagakan pakaian tradisional congsam cina serta turut membuat persembahan yang menarik. Pemenang tempat kedua dimenangi oleh Nur Afiqah binti Shuhaimi dan pemenang tempat ketiga dimenangfi oleh Ku Haziqah binti Hafizad. Kedua-duanya adalah wakil daripada PC Simpang Empat.


No comments: