Jamuan Hari Raya BAKERP

Jamuan Hari Raya, Badan Kebajikan Sukan dan Rekreasi Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Perlis telah dijalankan dengan jayanya pada 8 September 2011 (Khamis), 11.00 pagi bertempat di Pekarangan Perpustakaan Kanak-Kanak, Kangar Perlis. Jamuan Hari Raya merupakan aktiviti tahunan yang dijalankan pada setiap tahun bagi meraikan sambutan hari raya bersama ahli-ahli BAKERP yang merupakan kakitangan Perpustakaan Awam Negeri Perlis.

Pada tahun ini, persiapan makanan diadakan secara gotong royong apabila setiap kakitangan wanita dikehendaki untuk membawa peralatan seperti pisau pemotong untuk penyediakan makanan hari raya manakala kakitangan lelaki bergotong royong untuk persiapan tempat. Makanan utama adalah Mi Rebus disediakan oleh Pn. Norazliza (Kak Jah). Kak Jah diberi tugas untuk menyediakan kuah Mi rebus. Ketupat dan Rendang disediakan oleh Puan Yusnita (Kak Ta), Puding disediakan oleh Pn. Noor Hayati Hussin manakala lain-lain makanan dibawa sendiri oleh semua ahli BAKERP.

Majlis diserikan dengan acara cabutan bertuah bagi semua ahli BAKERP. Pada hari tersebut, semua ahli BAKERP berpeluang untuk membawa pulang pelbagai hadiah cabutan bertuah seperti kicap, telur ayam, sos, gula, hamper makanan dan sebagainya. Aktiviti ini diadakan untuk memberi kelainan daripada tahun 2010 di mana diadakan acara pertandingan karaoke antara ahli BAKERP. 






1 comment:

penanglibrary blogspot said...

wahhh best la..nampak meriah jer heheheh...selamat hari raya.