Kamilah Juara

Kamilah Juara. Begitulah slogan yang sesuai bagi menggambarkan PPANPs johan sukan JKPKPKK. Majlis perasmian Penutupan dan penyampaian hadiah telah diadakan pada 29 Julai 2011 (Jumaat) pada pukul 8.30 malam bertempat di Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negeri Perlis. Majlis diserikan dengan persembahan tarian dari Jabatan Kebudayaan, persembahan lakonan dari PPANPs, Dikir Barat dari JASA dan Persembahan nyanyian dari Jabatan Penyiaran Negeri Perlis. PPANPS telah dinobatkan menjadi juara Sukan JKPKPKK dan sekaligus menjadi tuan rumah bagi temasya tersebut pada tahun hadapan.

Peristiwa menarik sepanjang majlis tersebut :

1) Persembahan lakonan yang kreatif dari pasukan perpustakaan mendapat tepukan yang gemuruh. Persembahan lakonan daripada warga PPANPs yang menggambarkan permainan acara sukan JKPKPKK. Tahun depan buat yang lebih kreatif lagi ye Biro Kebudayaan..

2) Bagi acara Indoor Games, setiap pemenang bagi acara tersebut mendapat hadiah tempat pertama, kedua dan ke 3. Terima kasih kepada pihak JASA kerana menyediakan hadiah yang banyak Terima kasih kepada Y.A.B Menteri Besar Perlis kerana sudi menyumbangkan hadiah. Perpustakaan mendapat tempat ke-3 bagi acara dam aji. Tak sangka boleh dapat hadiah..terharuuu...

3) Pn. Pengarah PPANPs dan Timbalan Pengarah PPANPs sudi menghadirkan diri bagi memberi sokongan kepada pasukan PPANPs.

4) Dijangkakan penyertaan kakitangan bagi malam tersebut adalah seramai 300 orang, tetapi hanya segelintir sahaja yang datang. Kakitangan perpustakaan yang mempunyai bilangan 90 orang kakitangan hanya hadir sebanyak 25 orang sahaja. Makanan banyak yang membazir..sedih..

5) Jabatan Kebudayaan mempamerkan persembahan tarian yang mempersonakan. Terima kasih Jabatan kebudayaan. Tahun depan mai menari untuk majlis kami pulak ye.

6) Pasukan Perpustakaan menang bergaya tahun ini ye..terima kasih kepada semua kakitangan yang memberi sokongan..Terima kasih kepada En. Azman Ali kerana bendera perpustakaan baru disiapkan pada sebelah petang sebelum majlis bermula..Terima kasih kpd Bang Wan kerana buat dan cat sendiri banner Kamilah Juara..dan kepada semua yang hadir memberi sokongan diucapkan terima kasih..


KAMILAH JUARA!

Pasukan Bola Tampar dan Badminton PPANPs

Persembahan lakonan dari perpustakaan

Persembahan nyanyian dari Jabatan Penyiaran dan VIP yang hadir
Persembahan tarian dari Jabatan Kebudayaan & Dikir Barat dari JASA
Piala yang dimenangi

No comments: